Вот что указано в книге Дэвида Ходжеса (David Hodges. A-Z of Grand Prix cars. 2001) про Itala 1906, участвовавшую в БП АКФ.
Alberto Balocco followed his 1905 design in the 1906 Grand Prix car, broadly a typical 'giant racer'. There was a ladder frame with channel section main members, unforgiving, non-independent suspension with semi-elliptic springs to the beam front axle and live rear axle, and artillery wheels for the race. Detachable rims were to be used, but these pushed the cars over the 1.077 kg (2.220 lb) limit. The engine was a 16.666 cc four cylinder inlet-over-exhaust unit. There was a four-speed gearbox and, unlike most Italian high-performance cars of the period, the Itala had shaft drive... [результаты, показанные гонщиками в БП и причины их сходов]. A pair of cars made no impression in the Vanderbilt Cup race
Я было начал переводить этот кусочек, но крепко увяз в технической терминологии и привел "как есть".
В книге Матиесона указаны следующие тех.характеристики участвоваших автомобилей Itala:
engeine - 4 vertical cast separately
bore - 185
stroke - 155
capacity - 16.666
speeds - 3
clutch - metal-discs Hele-Shaw
drive - cardan
ignition - low tension Simms-Bosch
wheels - wood-artillery
track - 1.40 m
wheel-base - 2.95 m
weight - 1007 kg (указано, что автомобиль 8А весил 1006 кг)
В книге есть три фото Itala с той гонки
И еще одну я нашел в книге Людвигсена Italian Racing Red 2008 года
Для сравнения - у того же Людвигсена есть фото Itala 1905 c Coppo Florio
а также фото модификации автомобиля, использовавшейся для гонок подъема на холм
Alexey Grushko (Unicorn)40205,1412152778