Сейчас далеко от домашнего компа. Поэтому напишу лишь о моментах, которые искренне считаю сомнительными.
1. Автомобиль Широна. Его точное обозначение - Talbot-Lago MC. Никаких других буквенных и цифровых индексов. Просто МС (Monocentrale - одноместный с центральным расположением руля). И, что самое интересное,у этого автомобиля не было номера шасси. Сложно сказать почему, но не было. И насчет заявки от "Тальбо-Даррак" надо покопаться: Дело в том, что МС стал первым автомобилем во флоте новой команды "Экюри Франс" Поля Вайе.
2. На тот момент в Европе остался только один экземпляр "Альфа-Ромео-308". И он принадлежал команде "Экюри Нафтра Корс" мадам Дюпуа из парижского пригорода Сен-Клу. И стартовать на этом автомобиле должен был Жан-Пьер Вимилль. А Соммер наоборот, должен был стартовать на одном из "Мазерати" команды "Скудерия Милан". Но ту держали на границе французские таможенники и пограничники. Вимилль по неизвестным причинам отказался от старта, а Соммер, понимая, что может остаться без автомобиля, согласился стартовать на "308".
3. Точное название команды - "Скудерия Милан", а не "Скудерия Милано". Дело в том, что ломбардское наречие очень-очень отдаленно напоминает итальянский язык. И, если итальянцы говорят "Милано", то аборигены - строго "Милан". Я разучился вставлять сюда фото, но у меня есть фото эмблемы команды. Там строго написано "Скудерия Милан".
Благодарю. поправки учтены.
что касается Talbot MC:
не о нём ли это сообщение:
1) During the war the car had been well concealed in some hideout in Suresnes and it had resurfaced for the Bois de Boulogne race in the hands of Sommer. The car was to be withdrawn by Lago after the St. Cloud race but re-appeared, bought by Paul Vallée for Ecurie France, at the end of the 1946 season. Ecurie France kept it until 1949 when it was sold and transformed in sports car and as such raced until 1956 when it was exchanged for a British motorcycle and a collection of jazz records.
Talbot-Lago “Monoplace Centrale” (project 83341). The chassis of the MC was in origin destined to host a never assembled 16V supercharged engine. Lago had used the blueprints of that engine to obtain a subvention from the ACF Fonds de Course. The MC maintained the same chassis and suspension layout of the MDs, seen earlier on at Pau also in 1939. It was designed by Walter Becchia and it is fair to say that it did not look ultra-modern. The engine also was the same as the MD; the 4483 cc 6cyl. was directly derived from the T150C sports car unit, in the version used by the works car at the GP de l’ACF in 1938, with light alloy cylinder blocks and hemispheric combustion chambers. To save money, the lateral camshaft layout was retained with crossover pushrods and overhead valves with single ignition. In Abeillon’s opinion (AB2) the choice of the heavy pre-selector Wilson gearbox was dictated by the interest that Lago was maintaining in the firm making them, which is plausible. The choice of the driver – Raymond Mays - for the 1939 GP de l’ACF was surprising. It was possibly dictated by the Wilson connection – the gearbox was used by Mays’ ERA too – but certainly it happened also because talks were advancing regarding a collaboration in the making of a new GP car for the International Formula.