Форум истории автоспорта > История

1952 год

<< < (7/7)

Алексей Грушко:
Небольшой рассказ о гонке в Монако в 1952 году - http://racingchronicles.com/proshla-gonka/1952-grand-prix-automobile-de-monaco

Владимир Коваленко:
Pierre Levegh's 23 hours Le Mans

Пишут, что на самом деле никакой ошибки Левега, приведшей к поломке коленвала, не было. Он ещё в самом начале гонки ощутил вибрацию и счёл, что напарник Маршан не сможет обращаться с машиной столь же бережно, как он сам, поэтому настойчиво отклонял все попытки сменить его за рулём. Но коленвал так и не выдержал, превратив потенциального героя в злодея-неудачника.


--- Цитировать ---Some reports said it was Levegh's mistake, that he had over-revved the engine momentarily, briefly grabbing second instead of fourth as he accelerated on to the Mulsanne straight. But the Talbot had a pre-selector gearbox, with '2' and '4' lying in opposite directions from '3' on the shift quadrant, not side-by-side as on a gate shift; much harder to confuse.

Afterwards, Levegh remained tight-lipped over the story, and it was only after his violent death at the circuit he loved, in a Mercedes 300SLR three years on, that an explanation came in The Autocar. Early in the race, Levegh's acute senses detected a vibration from the bottom end. Knowing that he had the delicacy to keep it running, but doubting Marchand had, his only choice to keep the engine alive, and keep the news from Neubauer, was to go on solo. So the epic run was as much a miracle of mechanical sympathy as human endurance.
--- Конец цитаты ---

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии