Форум истории автоспорта > История

Свидетельства о гонках гран-при

<< < (9/20) > >>

Алексей Грушко:
The Motor Year Book 1956
подпись под фотографией с Бруксом в честь победы в ГП Сиракузы
He thus secured the first British win in a Formula I Grand Prix since Sunbeam at San Sebastian in 1924, and the first ever for a car of wholly British design and construction.
Жирным выделено мной

 

Алексей Грушко:
В The Motor Year обычно публикуется гоночный календарь на наступающий год. Т.е. в 1956 представлен обзор гонок 1955 и календарь на 1956. Его форма с 1956 как раз изменилась. Я так подозреваю, что журнал в своём ежегоднике не придумывал велосипед, а просто перепечатывал официальный календарь ФИА и RAC (или BRDC), тем более что изменения в форме сопроваждены таким текстом.
For 1956 there will be three calendars: (1) Racing events: (2) Hill-climbs; and (3) Rallies. There is no separate calendar for Formula III (500-c.c.) events.
In the Racing division only two types of events appear: Les Grandes Epreuves (classic events bearing the national title of the promoting nation), and Priority events. All other events which normally appear in the International Calendar have been expunged and become National meeting, thus materially reducing the calendar in length, although it may be presumed that the dates applied for will be maintained under the new status. These events are listed separately for information.
Racing drivers have now been divided into two classes (a) @Professional (or `works`) drivers"? whose names appear on the official list of the Federation Internationale de l`Automobile ("F.I.A."), copies of w2hich are lodges with the National Automobile Clubs ("A.C.N.s"); and 9b) all others.
Class A drivers are permitted to complete in all events in their own countries and in all events on the International Calendar. They are barred from National events outside their own countries.
Class B drivers may compete in all events in their own and other countries and in all International events.
This new regulation and calendar revision is experimental for 1956. It may be extended to Rallies if found advisable.
 

Алексей Грушко:
Ferrari 1947-1997. The official Book. Под редакцией Карла Людвигсена.
На странице 397 приводятся International Titles.

--- Цитировать ---FORMULA 1 WORLD CHAMPIONSHIP FOR MAKES
1961
1964
CONSTRUCTORS' INTERNATIONAL FORMULA 1 CUP
1975
1976
1977
1979
F.I.A. CONSTRUCTORS' FORMULA 1 WORLD CHAMPIONSHIP
1982
1983
--- Конец цитаты ---
Разные названия для Кубка конструкторов. Интересно, как он назывался до 1961 года? И когда произошло второе изменение в названии?

Владимир Коваленко:
Если оно вообще имело место.

Алексей Грушко:
Ну Людвигсен же это не с потолка взял?

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии