Форум истории автоспорта > История

1904 год

<< < (2/15) > >>

Александр Кульчицкий:
Это про Fiat вообще или Fiat в гонках?

Владимир Коваленко:
Не знаю. Дин Батлер как-то ссылался на очень большую книгу про "Фиат", под 600 страниц. Я у него ещё спрошу.

Владимир Коваленко:

--- Цитата: Александр Кульчицкий ---Кстати, а что это за правила, которые требовали черного цвета, если я правильно понял приведенную выше цитату, в "Кубке Гордона-Беннетта"?

--- Конец цитаты ---

Посмотри, тут должны быть объяснения:
National Racing Colours;
National colors;
National colours;
National racing colours;
AIACR national colors.

Александр Кульчицкий:
 Володя, ты садист. Я час копался в этих ссылках (лучше бы отсканировал очередные 10 страниц из B.R.M.), но мало что для себя уяснил. Всё-таки копания в Интернете, да ещё на английском - это не для меня. Из всего вышеприведенного я уяснил только, что до известного нам закрепления цветов в 1907 году ранее аналогичная попытка была предпринята в 1900 для гонок на "Кубок Гордона-Беннетта".

Я правильно понял? Или что-то существенное пропустил?
 Александр Кульчицкий40225,0113194444

Владимир Коваленко:
Там не так всё сложно. Всё перечитывать не надо было. Тебя интересует итальянский чёрный? В строке поиска набираешь "black" и в теме AIACR national colors получаешь пока что только одну цитату:

--- Цитировать ---Winton's car at the first Gordon Bennett was red. However I am convinced that racing colours at this stage were only allocated ad hoc for the G-B cup (think of things like the Paris-Madrid - Gabriel's Mors was not German). In 1901 red was used by Great Britain and in the 1904 G-B race Austria had yellow and black, Italy black and Switzerland red and yellow.

--- Конец цитаты ---
Дальше есть ссылка на тему was red ever officially the color of England??. В ней есть цитата:

--- Цитировать ---
 Regulated colors were introduced for the first time in 1903 at the fourth Gordon Bennett Race. The regulations were the same as in 1902 but to better differentiate between the competing nations, the cars were for the first time painted in different colors; the British were green, the French light-blue, the American red (with green flourishes) and the German cars were white.

For the 1904 Gordon Bennett Cup Race the cars again had to be painted in different colors: the British were green, the French blue, the German white, the Austrian black-yellow, the Italian black, the Belgian yellow and one Swiss car red and yellow. These paint rules remained the same for the last Gordon Bennett Cup Race in 1905.

The regulations for the first Grand Prix by the ACF in 1906 did not stipulate any specific colors. Therefore the Renault was painted red, a color the factory liked. The Kaiserpreis in 1907 was then the next race where regulations insisted that the cars had to be painted in different national colors. They were the same as in the 1907 ACF regulations only adding Austria with black-yellow. The ACF Grand Prix following the German event 18 days later, saw the re-introduction of national colors as used in the Gordon Bennett Cup races, when Italian cars used to be black and had to be now red; USA changed from red only to now red-white; English, green; French, blue; German, white; Belgian, yellow; Swiss, red-yellow.

--- Конец цитаты ---
 

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии