Форум истории автоспорта > История

1907 год

<< < (15/21) > >>

Павел Лифинцев (.ru):
Спасибо!

Владимир Коваленко:

--- Цитата: Владимир Коваленко --- Вот три явно постановочных кадра: якобы Вагнер, якобы Лянча и якобы Наццаро.
   
У якобы Вагнера вместо рычага слева торчит какой-то патрубок, у якобы Лянчи вместо стартового номера нарисован регистрационный, у якобы Наццаро, как Александр верно заметил, не там закреплён бензобак.

--- Конец цитаты ---

Секрет фотографии Лянчи разгадан: это автомобиль-участник гонки Гордон-Беннетта 1905 года. Кадр был сделан, вероятно, до гонки, потому что не нарисован стартовый номер. Подобные же регистрационные номера были и на других машинах команды.
       

Владимир Коваленко:
Извините, что без перевода, но вот цитата из книги Барзини о гонке Пекин - Париж:

--- Цитировать ---We left Tomsk at four in the morning of the next day, 12 July, under a still threatening sky. Two Cossacks preceded us at a gallop, having been sent by the governor to show us the road out of the town. A whole group of cyclists and motorcyclists formed an escort for us.
At that moment we had no hope that the sun would come out again. To reach Omsk, a distance of nearly 700 miles from here, seemed a goal perfectly unattainable in no matter how long a time. We had been given by Colonel De Nolcken information concerning the principal villages on our journey where we might halt for the night. We reckoned only upon covering just about a hundred miles a day. Who would have thought that the sun, first so timid and pale and hesitating, the kind of sun that goes back in hiding the moment it has had a peep through the clouds, would accompany us from the beginning, and would grow bolder and more burning until it produced a torrid heat, capable of drying up the mud and hardening the roads and of preparing us a safe ground for our race?
We sped over the deserted road of Tomsk, following our Cossacks. Sleepy faces looked out behind the windowpanes, attracted by the unusual sound of galloping horses, of bells, and of our motor. The singular cortège left the city and stopped a few minutes after on the right bank of the Tom, which lay before us wrapped in the mist.
'Halt! Regardez ici, Messieurs' commanded an imperious voice addressing us.
It was a photographer, looking just like a retired cavalry officer, who, assisted by his wife, had set up an enormous photographic machine, and was awaiting us at an opening, heaven knows since when. We looked ici. He changed the slide, giving orders to us again.
We bougez pas. '
'But we're in a hurry.'
'Moi aussi.'
He got through the preliminaries, photographed us again, and then, pointing to the camera, said to us in solemn tones:
'C'est la gloire. Adieu!'

--- Конец цитаты ---
В ней рассказывается о том, что, когда экипаж "Италы" покидал Томск в сопровождении двух выделенных городскими властями конных казаков и нескольких заинтересованных велосипедистов, их остановил фотограф и попросил попозировать для снимка на память.
Константин Рыбаков нашёл эту фотографию в книге "История Томска в иллюстрациях":

Александр Кульчицкий:
Вот и до этого года добрался - AAZ - январь:
http://www.sendspace.com/file/wvuwsu

Александр Кульчицкий:
AAZ - февраль:
http://www.sendspace.com/file/ddbdrr
 

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии